5-2 դասարան

25.05.2021

Թեմա՝ թվերի քանակի որոշումը կախված նիշերի քանակից

  1. Քանի՞ թվանշան գոյություն ունի։
  2. 3567  թիվը գրի առնելիս քանի՞  թվանշան են գործածել,  և  որոնք են դրանք։
  3. 489655784 թիվը գրի առնելիս քանի՞  տարբեր  ու  քանի՞ կրկնվող  թվանշաններ են գործածվել։
  4. 60285  թիվը գրի առնելիս քանի՞  թվանշան են գործածել,  և  որոնք են դրանք։
  5. 70562866  թիվը գրի առնելիս քանի՞  տարբեր  ու  քանի՞ կրկնվող  թվանշաններ են գործածվել։
  6. 85640058 թիվը գրի առնելիս քանի՞  թվանշան են գործածել,  և  որոնք են դրանք։
  7. 56689554100  թիվը գրի առնելիս քանի՞  տարբեր  ու  քանի՞ կրկնվող  թվանշաններ են գործածվել։
  8. Ո՞րն  է ամենափոքր  միանիշ  թիվը,  իսկ   ո՞րը  ամենամեծը։
  9. Հաշվիր բոլոր  միանիշ թվերի քանակը։
  10. Հաշվիր, թե քանի թվանշան պետք է օգտագործել՝ բոլոր  միանիշ  թվերը   գրելու  համար։
  11. Ո՞րն է ամենափոքր երկնիշ թիվը, իսկ ո՞րը  ամենամեծը։
  12. 15  թվից փոքր քանի՞ երկնիշ թիվ կա։
  13. 92-ից մեծ քանի՞ երկնիշ թիվ կա։
  14. Հաշվիր բոլոր երկնիշ թվերի քանակը։
  15. Հաշվիր, թե քանի թվանշան պետք է օգտագործել՝ բոլոր  երկնիշ  թվերը   գրելու  համար։
  16. Երկնիշ թվերի քանակը միանիշ թվերի քանակից   քանիսո՞վ  է ավելի։
  17. Հաշվիր ամենափոքր երկնիշ և ամենամեծ միանիշ թվերի
    գումարը:
  18. Հաշվիր ամենամեծ երկնիշ և ամենամեծ միանիշ թվերի  տարբերությունը:
  19. Ո՞րն  է ամենափոքր  եռանիշ   թիվը,  իսկ   ո՞րը  ամենամեծը։
  20. Հաշվիր ամենամեծ երկնիշ և ամենամեծ եռանիշ թվերի գումարը:
  21. Հաշվիր ամենամեծ եռանիշ և ամենամեծ երկնիշ թվերի  տարբերությունը:
  22. Հաշվիր ամենամեծ եռանիշ և ամենափոքր երկնիշ թվերի   տարբերությունը:
  23. Հաշվիր ամենամեծ երկնիշ և ամենամեծ եռանիշ թվերի գումարը:
  24. Հաշվիր ամենամեծ երկնիշ և ամենափոքր եռանիշ թվերի   գումարը:
  25. Հաշվիր բոլոր եռանիշ թվերի քանակը։
  26. Հաշվիր, թե քանի թվանշան պետք է օգտագործել՝ բոլոր  եռանիշ  թվերը   գրելու  համար։
  27. Ո՞րն է ամենափոքր քառանիշ  թիվը, իսկ ո՞րը  ամենամեծը։
  28. Հաշվիր ամենամեծ քառանիշ և ամենափոքր երկնիշ թվերի   տարբերությունը:
  29. Հաշվիր ամենամեծ քառանիշ և ամենափոքր եռանիշ թվերի   տարբերությունը:
  30. Հաշվիր բոլոր քառանիշ թվերի քանակը։
  31. Հաշվիր, թե քանի թվանշան պետք է օգտագործել՝ բոլոր քառանիշ թվերը   գրելու  համար։
  32. Ո՞րն է ամենափոքր հնգանիշ  թիվը, իսկ ո՞րը  ամենամեծը։
  33. Հաշվիր բոլոր հնգանիշ թվերի քանակը։
  34. Հաշվիր, թե քանի թվանշան պետք է օգտագործել՝ բոլոր հնգանիշ թվերը   գրելու  համար։
  35. Հաշվիր ամենափոքր հնգանիշ և ամենամեծ քառանիշ թվերի  տարբերությունը:

21.05.2021

Թեմա՝ տրամաբանական խնդիրներ

1․Աշոտի մտապահած թիվը ստանալու համար պետք է  2017 թվի միավորը  փոխարինենք  նրա հազարավորի եռապատիկի և   տասնավորի կրկնապատիկի   գումարով։

2․Սոնայի  մտապահած թիվը զույգ երկնիշ թիվ է։ Այն մեծ է 7-ի ութնապատիկից, սակայն փոքր է 6-ի տասնապատիկից։ Ո՞ր թիվն է մտապահել Սոնան։

3․Շենքի յուրաքանչյուր հարկի  բարձրությունը 4մ է։ Այդ շենքի երրորդ հարկի հատակին փռված գորգը գետնից ի՞նչ  բարձրության վրա է գտնվում։

4․Ավտոմեքենան 100կմ անցնելու համար ծախսում է 10լ բենզին: Լիցքավորեց 70 լիտր բեզին և անցավ 450կմ: Քանի՞ լիտր բենզին մնաց բաքում:

5․Եթե  Դավիթը 3 տետր գնի, նրա մոտ 110 դրամ կմնա, իսկ եթե 9 այդպիսի տետր ուզենա գնել, 70 դրամ կպակասի։ Դավիթը քանի՞ դրամ ունի։

6․Հյուրանոցի նախասրահում սեղանին դրված են հյուրանոցի բոլոր սենյակների համարները. առաջին հարկ՝ 101-110 և 123 -133, երկրորդ հարկ՝ 202-241, երրորդ հարկ՝ 300-333: Քանի՞ սենյակ կա հյուրանոցում:

7․Պարկում 4 սև, 5 կարմիր, 6 դեղին, 7 նարնջագույն մատիտ կա: Առանց նայելու ամենաքիչը քանի՞ մատիտ է հարկավոր հանել պարկից, որ չորս գույնի մատիտներից էլ դուրս գա։

8․Երեք տարբեր բնական թվերի գումարը ութ է։ Նշեք այդ թվերից ամենամեծը։

20.05.2021

3-րդ ուսումնական շրջանի ամփոփիչ աշխատանք WORD

3-րդ ուսումնական շրջանի ամփոփիչ աշխատանք PDF

18.05.2021

17.05.2021

Թեմա՝ Թվային արտահայտություններ

13.05.2021

Կրկնություն

Սիրելի սովորողներ, աշխատում ենք Geogebra ծրագրով և կատարում ստորև ներկայացվող առաջադրանքները:

Հատված և նրա երկարությունը

Թեմա՝ Հատված և նրա երկարությունը

  1. Գծե՛ք AB հատված և նշե՛ք որևէ 3 կետ, որոնք գտնվում են այդ հատվածի վրա, և որևե 4 կետ, որոնք այդ հատվածի վրա չեն գտնվում:
  2. Գծե՛ք այնպիսի MN և KL հատվածներ, որոնք բավարարեն հետևյալ պայմաններին. [MN] = 3 սմ 7 մմ, [KL] = 5 սմ 2 մմ

Ճառագայթ, ուղիղ, հարթություն

Բերեք հարթ մակերևույթի մի քանի օրինակներ:

Ի՞նչ է երկրաչափական պատերը և ինչպե՞ս է կոչվում մաթեմատիկայի այն բաժինը, որն ուսումնասիրում է երկրաչափական պատկերները:

Գծե՛ք մի ուղիղ և նրա վրա նշե՛ք որևէ երկու կետ: Քանի՞ հատված և և քանի՞ ճառագայթ ստացվեց:

Սանդղակներ և կոորդինատային ճառագայթ

A(150) , B(360) և C(30) կետերից ո՞րն է կոորդինատային ճառագայթի վրա ավելի աջ գտնվում, իսկ ո՞րն է ավելի ձախ գտնվում։

Կոորդինատային ճառագայթի վրա B կետը գտնվում է A(15) կետից ձախ։ Ի՞նչ ամենամեծ կոորդինատ կարող է ունենալ B կետը, իսկ ի՞նչ ամենափոքր կոորդինատ կարող է ունենալ B կետը։

Գծե՛ք Օ կետից սկիզբ առնող կոորդինատային ճառագայթ։ 10 մմ երկարություն ունեցող հատվածը վերցրե ՛ք որպես միավոր հատված և ճառագայթի վրա նշե՛ք հետևյալ թվերին համապատասխանող կետերը․

11.05.2021

Ինքնաստուգում

07.05.2021

Թեմա՝ խառը թվերի բաժանում

06.05.2021

Թեմա՝ խառը թվերի բազմապատկումը

Խառը թվերի բազմապատկումը Word

Խառը թվերի բազմապատկումը PDF

04․05.2021

Ապրիլ ամսվա ֆլեշմոբի 1-ին և 2-րդ մակարդակի խնդիրների քննարկում․

Առաջին մակարդակ

Երկրորդ մակարդակ

30.04.2021

29.04.2021

28.04.2021

Մաթեմատիկայի ապրիլ ամսվա ֆլեշմոբ

27-30` Խառը թվեր. ԱՄՓՈՓՈՒՄ

Լրացուցիչ

26.04.2021

Թեմա՝ թվային արտահայտություններ

22-23.04.2021

Թեմա՝ Խառը թվեր

19.04.2021

Թեմա՝ կրկնություն

  • Անհրաժեշտության դեպքում  թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով գտեք նրանց ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը և ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը։
  • 25 և 50
  • 4 և 7
  • 5  և 11
  • 24 և 36
    • Գրել  9/25-ին հավասար կոտորակ, որի համարիչը լինի 36։
    • Հեծանվորդի արագությունը  290մ/ր է։ Քանի՞ կիլոմետ կանցնի հեծնվորդը  3 ժամում։
  • 2/5, 3/25, 4/15  թվերը բերել ընդհանուր հայտարարի և դասավորել 
  • ա)աճման կարգով
  •  բ)նվազման կարգով
    • Կիրառելով բաժանման հատկությունները՝ հաշվումները  կատարել առավել հարմար  եղանակով․
  • (50·36):25
  • (360+180):18
    • Կիրառելով բաշխական օրենքը՝ հաշվումները  կատարել առավել  հարմար  եղանակով․
  • 785·25+785·75
  • 256·65+256·15+256·20

13-16.04.2021

Թեմա՝ Մակերեսի և ծավալների հաշվումը ու խառը թվերը

12.04.2021

05-09.04.2021

Թեմա՝ Թվաբանական գործողությունները խառը թվերով

Առաջադրանքներ` Թվաբանական գործողությունները խառը թվերով

01.04.2021

Սիրելի՛ սովորողներ բոլորս մասնակցում ենք մաթեմատիկայի մարտյան ֆլեշմոբին: Կատարում ենք առաջին և երկրորդ մակարդակի առաջադրանքները:

29.03-02.04

Թեմա՝ Խառը թվերի համեմատումը

18.03.2021

Խառը թվեր

  1. Խառը թվերը ներկայացնրե՛ք անկանոն կոտորակի տեսքով
    • 4 ամբողջ 5/6
    • 11 ամբողջ 7/8
    • 12 ամբողջ 11/11
    • 9 ամբողջ 8/10
  2. Անկանոն կոտորակը ներկայացնրե՛ք խառը թվի տեսքով
    • 128/51
    • 17/6
    • 68/13
    • 78/23
  3. Խառթը թիվը ներկայացնրե՛ք անկանոն կոտորակի տեսքով և կատարե՛ք գործողությունները
    • 3 ամբողջ 4/5 + 5 ամբողջ 3/5
    • 6 ամբողջ 7/9 + 7 ամբողջ 1/3 =
    • 15 ամբողջ 5/6 – 7 ամբողջ ¾ + 6 ամբողջ ½
    • 8 ամբողջ 6/6 -3 ամբողջ 5/12+2 ամբողջ ¾
  4. Տրված հավասարությունում գտե՛ք կոտրակի համարիչը.
    • 2 = */2 
    • 2 = */3 
    • 2 = */4
    • 2 = */1
  5. Հետևելով օրինակին՝ պարզեցրեք խառը թվի տեսքը.
    • 9 ամբողջ 36/ 90 = 9 +  36/ 90 = 9 +  2 · 18/5 · 18 = 9 +  2/ 5  = 9 ամբողջ 2 /5 :
    • 3 ամբողջ 2/8
    •   6 ամբողջ 15/18
    • 1 4 ամբողջ  25/75
    • 5 ամբողջ 26/39
  6. Համեմատեք  թվերը.
    • 1 /2 և 1/ 3
    • 2 /5 և 1/ 2
    •  2/ 3 և 3/ 4
    • 1 ամբողջ 1/ 2 և 1 ամբողջ  1/ 3
    • 3 ամբողջ 2/ 5 և 3 ամբողջ 1 /2
    • 2 ամբողջ 2 /3 և 2 ամբողջ 3/ 4

15-19.03.2021

Թեմա՝ Խառը թվեր

12.03.2021

Քանի՞  կգ խոտ կարելի է հնձել 5մ լայնությամբ և 10մ երկարությամբ լանջից, եթե 1մ քառակուսուց կարելի է հնձել 5 կգ խոտ։ 

Սովորողները առաջին օրը կատարեցին աշխատանքի  1/ 5 մասը, երկրորդ օրը՝ 3/ 7 մասը, իսկ երրորդ օրը՝ 1/ 4 մասը։ Սովորողները հասցրեցի՞ն 3 օրում ավարտել ողջ աշխատանքը։ 

Ուղիղ անկյունը բաժանել են երկու մասերի այնպես, որ նրանցից մեկը 20   -ով մեծ է մյուսից։ Գտեք այդ անկյունների մեծությունները։ 

Ավտոմեքենայի արագությունը 80կմ/ժ է։ Քանի՞ մետր կանցնի ավտոմեքենան 1 րոպեում։

Գտեք այն թիվը, որը 6-ի բաժանելիս թերի քանորդում ստացվում է 8, իսկ մնացորդում 5։ 

258*6 թվի աստղանիշը փոխարինել ամենամեծ  թվանշանով այնպես, որ ստացված թիվը բաժանվի 4-ի։

432*5 թվի աստղանիշը փոխարինել ամենամեծ թվանշանով այնպես, որ ստացված թիվը բաժանվի 3-ի։ 

Կրճատել տրված կոտորակները․ 45 /75 , 36 /140 , 25 /100

Կատարե՛լ գործուղությունները:

4/5+3/5=

5/6+3/4+2/3=

15/6-2/5+3/4=

25/27-1/27+8/9=

09-11.03.2021

Թեմա՝ Կոտորակների բաժանում

Կոտորակների բաժանում

  1. Կատարե՛ք կոտորակների բաժանում.
    • 3/8 : 7/4
    • 20/3 : 13/36
    • 9/35 : 3/7
    • 121/63 : 11/9
  2. Կատարե՛ք բաժանում.
    • 5/21 : 15/7
    • 18/25 : 6/75
    • 56/69 : 8/23
    • 11/72 : 5/24
  3. Կատարե՛ք բաժանում
    • 3 : 4/7
    • 12 :3/8
    • 8:5/12
    • 81:9/10
    • 12 : 48/17
    • 15 : 35/16
  4. Աստղանիշի փոխարեն ի՞նչ թիվ գրելու դեպքում կստացվի հավասարություն.
    • 5/6 x * = 23/12
    • 8/9 x * = 18/3
    • 25/6 x * = 30/16
    • 14/5 = 7/10 x *
    • 32/21 = 66/49 x *
    • 45/16 =15/44 x *
  5. Գտե՛ք այն թիվը, որի՝
    • ½-ը հավասար է ¾
    • 5/9-ը հավասար է 2/3-ի
    • 36/11-ը հավասար է 5/2-ի
    • 7/3-ը հավասար է 125/91-ի
  6. Կատարե՛ք կոտորակների բաժանում և արդյունքը ստուգե՛ք բազմապատկումով.
    • 2/7 : 3/49
    • 8/25 : 4/5
    • 6/44 : 3/11
    • 144/45 : 12/9
  7. Երբ նավակն անցավ նավամատույցների հեռավորության 2/7-ը, մինչև ճանապարհի կեսին հասնելը նրան մնաց անցնելու ևս 21 կմ: Գտե՛ք նավամատույցների հեռավորությունը:
  8. Կատարե՛ք գորողությունները.
    • 5/11 : 75/22 + 4/3 x 7/5 – 2/3 : 5/7
    • 72/25 : 24/15 + 7/30 x 6/7 + 33/2 x 16/5
    • 10/3 : 15/4 + (3/7 + 13/35) x 21/2
    • (16/3-9/15) : 8/5 + (17/4 – 15/8) : 38/11

04-05.03.2021

Թեմա՝ Թվաբանական օրենքները կոտորակների բազմապատկման համար

  1. Ստուգե՛ք տեղափոխական օրենքը կոտորակների բազմապատկման համար՝ որպես օրինակ վերցնելով կոտորակների հետևյալ զույգերը.

Օր. ½ և ¾

½ x ¾ = 1 x3 /2 x 4=3/8

¾ x ½ = 3x 1 / 4 x 2 =  3/8

3/8 = 3/8

  • 12/39 և 53/72
  • 83/56 և 93/72
  • 39/14 և 424 593
  • 82/67 և 225/737
  • Ստուգե՛ք զուգորդական օրենքը կոտորակների բազմապատկման համար՝ որպես օրինակ վերցնելով կոտորակների հետևյալ եռյակները.

Օր. ½, ¾ և 5/6

x ¾) x 5/6 = 3/8 x 5/6 = 15/48

½ x (¾ x 5/6)= ½ x 15/24 = 15/48

15/48 = 15/48

  • 8/3 , 7/5 և ½
  • 5/16, 3/7 և 19/8
  • 17/2, 3/16 և 25/27
  • 51/8, 4/9 և 23/64
  • Օգտագործելով տեղափոխական և զուգորդական օրենքները կոտորակների բազմապատկման համար, հաշվե՛ք.
  • 5 x ¾ x 1/5
  • 2/3 x 15/17 x 3/2
  • 5/9 x 14 x 3/5
  • 8 x 11/7 x 7/8
  • Գտե՛ք արտահայտության արժեքը.
  • (2/7 + 5/21) x 63 + ¼ x (8/7 – 3/14)
  • (7/12 +5/18) x 24 – 3/5 x 25/2
  • (7/9 – 5/36) x 1/23 + (11/3 – 4/9) x 27
  • 12/5 x 25/3 x 4/5 + 2/3 x ¼ x 72
  • Աստղանիշի փոխարեն գրե՛ք այն թիվը, որի դեպքում կստացվի հավասարություն
  •  * + 9/16 = 25/24
  • * + 8/21 = 25/49
  • *-5/6 = ¾ -1/2
  • *-9/10 = 8/7 -11/21
  • Կոտորակը նախ կրճատել են 3-ով, ապա՝ 5-ով և վերջապես՝ 6-ով: Կրճատվու՞մ է արդյոք այդ կոտորակը 90-ով: 
  • Երկու ներկարար պետք է ներկեին 120 մ երկարությամբ ցանկապատը: Մինչև կեսօր առաջին ներկարարը կատարեց ամբողջ աշխատանքի ½-ը, իսկ երկրորդը՝ 1/3-ը: Ի՞նչ երկարություն ուներ ցանկապատի դեռ չներկված մասը:
  • Խանութում ստացան 50 ձեռքի ժամացույց՝ մի մասը երեք սլաքով, մյուս մասը երկու սլաքով: Բոլոր ժամացույցների սլաքների քանակը 123 էր: Յուրաքանչյուր տեսակի քանի՞ ժամացույց էր ստացվել խանութում:  

02.03.2021

Թեմա՝ կոտորակների բազմապատկում

Կոտորակների բազմապատկում

  1. Գումարը գրի՛ առեք արտադրյալի տեսքով.
  2. 1/5 + 1/5 + 1/5 + 1/5
  3. 2/3 + 2/3 + 2/3 + 2/3 + 2/3
  4. 4/3 + 4/3 + 4/3 + 4/3
  5. 7/2 + 7/2 + 7/2
  6. Արտադրյալը գրի՛ առեք գումարի տեսքով.
  7. 5 . ½
  8. 3 . 5/2
  9. 4 . 6/7
  10. 2/5 . 2
  11. 4/9 . 5
  12. 2/3 . 7
  13. Կատարե՛ք բազմապատկում.
  14. 3/7 . 5/2
  15. 8/3 . 9/4
  16. 5/9 . 7/4
  17. 6/7 . 3/8
  18. 2/9 . 6/17
  19. 10/7 . 3/8
  20. 4/5 . 21/16
  21. 15/4 . 5/3
  22. 12/17. 31/27
  23. 56/59 . 13/8
  24. 25/23 . 69/70
  25. 44/37 . 111/11
  26. Կատարե՛ք գործողությունները
  27. 5/2 . 7/8 + ¾ . 9/5
  28. 3/8 . 5/6 + 17/6 . 9/10
  29. 11/2 . 13/12 + 5/24 . 3/2
  30. 81/16 . 8/5 -3/20 . 11/4
  31. 35/4 . 79/15 – 21/3 . 5/4
  32. 13/4 . 68/7 – 97/49 . 9/8
  33. Ուղղանկյան լայնությունը 5/2 սմ է, իսկ երկարությունը լայնությունից 7 անգամ մեծ է: Գտե՛ք ուղղանկյան պարագիծն ու մակերեսը:
  34. Թիվը ներկայացրե՛ք երկու սովորական կոտորակների արտադրյալի տեսքով:
  35. 12/85
  36. 1/16
  37. 72/35
  38. 8/9
  39. 24/75
  40. 32/65
  41. Երբ մեքենան անցավ ճանապարհի 2/3 –ը, նրան մնաց անցնելու ևս 100 կմ: Որքա՞ն էր ամբողջ ճանապարհի երկարությունը:
  42. Կատարե՛ք գործողությունները:
  43. 2/5 . (1/2 + ¾ + 1/8)
  44. 3/7 . 2/4 + 5/2 . 3/14
  45. 7/3 . 9/4 + 9/4 . 5/12
  46. 7/12 . 12/7 – 11/17 . 17/11
  47. Կրճատե՛ք կոտորակները
  48. 72/60
  49. 44/99
  50. 30/12
  51. 84/66
  52. 132/81
  53. 169/26
  54. Գտե՛ք ուղղանկյունանիստի ծավալը, եթե նրա բարձրությունը 8 սմ է, իսկ հիմքը քառակուսի է, որի կողմը երկու անգամ փոքր է ուղղանկյունանիստի բարձրությունից:
  55. Կոտորակները բերե՛ք ընդհանուր հայտարարի.
  56. 6/21, 23/14 և 8/49
  57. 4/121, 3/88 և 5/11
  58. 71/64, 5/80 և 32/72
  59. 13/36, 15/54 և 3/18
  60. Մի ծորակը ավազանը լցնում է 7 ժամում, իսկ մյուսը՝ 5 ժամում: Ավազանի ո՞ր մասը կլցվի 1 ժամում, եթե երկու ծորակներն էլ բացվեն:

01.03.2021

Թեմա՝ Կոտորակների հանում

Կատարե՛ք կոտորակների հանում:

63/15 – 48/15

100/19 – 31/19

8/7 – 1

10/197 – 4/197

Անկանոն կոտորակից նույն հայտարարն ունեցող ի՞նչ կանոնավոր կոտորակ պետք է հանել, որպեսզի պատասխանը բնական թիվ լինի.

10/3

29/7

62/11

ABC եռանկյան պարագիծը 12/7 սմ է: Հայտնի է, որ AC = 5/7 սմ, AB = 3/7 սմ: Գտե՛ք BC կողմի երկարությունը:

Ի՞նչ կոտորակ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն:

82/105 +* = 91/105

* + 11/12 = 29/12

Կատարե՛ք կոտորակների հանում:

27/24 – 19/32

25/81 – 5/18

35/48  — 17/36

43/64 – 15/24

81/56 – 3/14

72/169 – 5/26

Գտե՛ք որևէ երկու կոտորակ, որոնց տարբերությունը լինի՝

4/9

17/5

18/13

26.02.2021

Թեմա՝ Կոտորակների հանում

Առաջադրանքներ

  1. Կատարե՛ք կոտորակների հանում:
    • 13/5 – 9/5
    • 9/11 — 2/11
    • 1-3/5
    • 18 /4- 7/4
  2. Անկանոն կոտորակից նույն հայտարարն ունեցող ի՞նչ կանոնավոր կոտորակ պետք է հանել, որպեսզի պատասխանը բնական թիվ լինի.
    • 3/2
    • 17/9
    • 5/6
  3. Ուղղանկյան երկարությունը 17/3 սմ է, իսկ լայնությունը՝ 14/3: Քանի՞ սանտիմետով է ուղղանկյան երկարությունը մեծ նրա լայնությունից:
  4. Ի՞նչ կոտորակ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն:
    • * + 4/9 = 5/9
    • 18/23 + * = 24/23
  5. ABC եռանկյան AB կողմի երկարությունը 19/16 սմ է, BC կողմը նրանից կարճ է ¼ սմ-ով, CA  կողմը BC-ից կարճ է 3/8 սմ-ով: Որքա՞ն է CA կողմի երկարությունը:
  6. Կատարե՛ք կոտորակների հանում:
    • ½ — 1/3
    • ½ — ¼
    • 2/3 – ¼
    • 3/5 – 2/7
    • 7/12 – 5/18
    • 6/5 – 11/15
  7. Հաշվե՛ք
    • 1-1/3
    • 1- 4/9
    • 1 – 11/16
    • 1- 29/45
  8. Գտե՛ք որևէ երկու կոտորակ, որոնց տարբերությունը լինի՝
    • ¼
    • 3/5
    • 2/7

25.02.2021

Թեմա՝ Կոտորակների գումարում

Եթե կոտորակների հայտարարները միևնույն թիվն են, ապա գումարման և հանման ժամանակ համարիչները համապատասխանաբար գումարում կամ հանում ենք, ստացված արդյունքը գրում համարիչի տեղում, իսկ հայտարարը թողնում նույնը:

Այն դեպքում, երբ կոտորակների հայտարարները տարբեր թվեր են, անհրաժեշտ է դրանք բերել ընդհանուր հայտարարի:

Կատարել գումարում

1/3+5/3=

2/5+6/5=

9/13+8/13=

13/15+2/15=

1/2+7/2+9/2=

3/4+14/4+6/4=

9/15+8/15+12/15=

1/2+1/2+1/2=

Կոտորկաները բերել ընդհանուր հայտարարի և կատարել գումարում

2/3+5/6=

3/2+7/6=

14/15+1/5=

2/5+4/5=

23.02.2021

Թեմա՝ Կոտորակների ընդհանուր հայտարարի բերելը
  1. Գտե՛ք կոտորակների լրացուցիչ արտադրիչները
  • 1/60 և 1/24
  • 23/18 և 11/20
  • 8/7 և 14/13
  • 1/24 և   3/28
  • 9/14, 25/21  և  1/28
  • 31/75, 23/50 և 22/25
  • 41/12, 13/16 և 7/8
  1. Կոտորակները բերե՛ք 24-ի հավասար ընդհանուր հայտարարի.
  • 3/2 և 5/6
  • ¾ և 17/6
  • 13/6 և 14/3
  • 1/12 և 5/8
  1. Կոտորակները բերե՛ք ընդհանուր հայտարարի .
  • 1/6 և 8/15
  • 8/3 և 7/12
  • 1/48 և 75/12
  • 9/50 և 24/25

22.02.2021

Թեմա՝ Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը և նրանց 
հավասարության պայմանը
  1. Աստղանիշի փոխարեն տեղադրեք այն թիվը, որի դեպքում կստացվի հավասարություն.
  • 2/5 = */20
  • 5/6 = 20/ *
  • 2/3 = * / 27
  • 4 / * = 2/23
  1. Յուրաքանչյուր կոտորակի համարիչը և հայտարարը բաժանե՛ք նրանց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարին.

9/12, 35/14, 45/15, 20/24, 42/48, 68/17, 64/42, 18/75

  1. Կրճատե՛ք կոտորակները.
  • 72/60
  • 44/99
  • 30/9
  • 84/66
  • 132/81
  • 169/26

19.02.2021

Թեմա՝ Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը և նրանց հավասարության պայմանը

  1. Կոտորակների հավասարության պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք, թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները․
  • 20/40 և 5/6
  • 96 / 182 և ½
  • 4/3 և 12/36
  • 21/10 և   105/50
  1. Ասացե՛ք․ թե ինչու՞ են իրար հավասար հետևյալ կոտորակները
  • 2/5 և  8/20
  • 8/13 և   24/39
  1. 1/3, 5/4, 5/6, 12/48 կոտորակների փոխարեն գրեք 24 հայտարար ունեցող և նրանց հավասար կոտորակներ։
  2. Հետևյալ կոտորակներից, որո՞նք են իրար հավասար
  • 25/40, 65/104, 48/96, 5/8, 2/4, 60/96
  1. Տրված է 2/3 կոտորակը։ Գրե՛ք նրան հավասար այն կոտորակները, որոնց հայտարարներն են՝ 6, 12, 24, 36:

18.02.2021

Թեմա՝ Բաժինների գումարումը. Սովորական կոտորակներ

Առաջադրանքները և դասի նյութը`

ԱյստեղСкачать

16.02.2021

Թեմա՝  սովորական կոտորակներ, բաժիններ

Առաջադրանքները և դասի նյութը տես այստեղ

15.02.2021

Թեմա՝ Երկու թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը և ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը գտնելը՝ թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով

Դիտարկենք 18 և 24 թվերը: Նրանց բաժանարարներն են.

18-ինը՝ 1, 2, 3, 6, 9, 18

24-ինը՝ 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24

Այստեղից երևում է, որ նրանց մենամեծ ընդհանուր բաժանարարը՝ 6-ը, նրանց բոլոր ընդհանուր պարզ արտադրիչների արտադրյալն է.

6 = 2 x 3

Երկու բնական թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը հավասար է նրանց բոլոր ընդհանուր պարզ արտադրիչների արտադրյալին:

Երկու բնական թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը գտնելու համար պետք է.

  1. Այդ թվերը վերլուծել պարզ արտադրիչների
  2. Ստացված վերլուծումներում գտնել բոլոր ընդհանուր պարզ արտադրիչները
  3. Հաշվել բոլոր ընդհանուր պարզ արտադրիչների արտադրյալը

Երկու բնական թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը գտնելու համար պետք է՝

  1. Այդ թվերը վերլուծել պարզ արտադրիչների
  2. Այդ թվերից որևէ մեկի վերլուծումը լրացնել մյուսի այն արտադրիչներով, որոնք չկան առաջին թվի վերլուծման մեջ
  3. Հաշվել ստացված արտադրյալը

Դիտարկենք 18 և 24 թվերը

18 = 2 x 3 x 3

24 = 2 x 2 x 2 x 3

[18, 24] = 2 x 3 x 3 x 2 x 2 = 72

Իրոք, 72 թիվը բաժանվում է և՛ 18-ի և՛ 24-ի, այսինքն՝ նրանց ընդհանուր բազմապատիկ է:

Առաջադրանքներ

  1. Թիվը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտե՛ք նրա բոլոր բաժանարարները.
  • 102
  • 124
  • 327
  • 400
  1. Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտե՛ք նրանց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
  • 18 և 26
  • 16 և 36
  • 108 և 42
  • 44 և 64
  1. Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտե՛ք նրանց ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը.
  • 36 և 45
  • 16 և 24
  • 108 և 42
  • 44 և 64

11.02.2021

Թեմա՝ Բաղադրյալ թվի վերլուծումը պարզ արտադրիչների

Գտնենք 48 -ի բոլոր բաժանարարները՝ ներկայացնենք այդ թիվը պարզ թվերի արտադրյալի տեսքով: Թիվը պարզ արտադրիչների վերլուծելիս օգտագործում են բաժանելիության հայտանիշները և կիրառում՝ սյունակով գրառում: Բաժանելին գրվում է ուղղահայաց գծից ձախ, բաժանարարը՝ աջ, իսկ քանորդը՝ բաժանարարի տակ:

48|2

24|2

12|2

6|2

3|3

1

Ստանում ենք՝ 48=2⋅2⋅2⋅2⋅3, ընդ որում ստացված բոլոր արտադրիչները՝ 2 -ները և 3-ը պարզ թվեր են:

Թվի ներկայացումը պարզ թվերի արտադրյալի տեսքով կոչվում է թվի վերլուծում պարզ արտադրիչների:

375|3

125|5

25|5

5|5

1

375=3⋅5⋅5⋅5

  1. Գտե՛ք հետյալ թվերի բոլոր պարզ բաժանարարները
  • 12
  • 20
  • 120
  • 139
  1. Հետևյալ թվերը վերլուծե՛ք պարզ արտադրիչների.
  • 96
  • 106
  • 100
  • 1024
  • 704
  • 800
  • 888
  1. Աստղանիշի փոխարեն համապատասխան թվանշաններ գրելով՝ ստացե՛ք հավասարություն:
  • *10 = 2 x * x 5 x 7
  1. Մի թվի պարզ բաժանարարներն են 2-ը, 5-ը և 7-ը: Գտե՛ք այդ թիվը, եթե հայտնի է, որ այն 125-ից մեծ չէ:

09.02.2021

Թեմա՝ Պարզ և բաղադրյալ թվեր

Այն բնական թիվը, որը ունի միայն երկու բաժանարար՝ ինքը և 1-ը, կոչվում է պարզ թիվ:

Օր. 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, …

Այն բնական թիվը, որը իրենից և 1-ից բացի ունի նաև այլ բաժանարարներ, կոչվում է բաղադրյալ թիվ:

Օր. 4, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15, …

1-ը ո՛չ պարզ թիվ է, ո՛չ էլ բաղադրյալ:

Առաջադրանքներ.

  1. Առանձնացրեք այն թվերը, որոնք պարզ են:

1, 7, 12, 15,57, 28, 400, 2501, 140, 3372, 10345

  1. Ստուգե՛ք, որ 240, 292, 6303, 1784, 3378, 10355 թվերը բաղադրյալ են:
  2. Բաղադրյա՞լ է արդյոք յուրաքանչյուր զույգ թիվ:
  3. Պա՞րզ է արդյոք յուրաքանչյուր կենտ թիվ:
  4. Գտե՛ք
  • (64, 68)
  • (93,36)
  • (66,33)

/Հուշում. նշանակում է պետք է գտնեք այս երկու թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը/

  1. Գտե՛ք
  • [6, 8]
  • [12, 6]
  • [15, 100]

/Հուշում. նշանակում է պետք է գտնեք այս երկու թվերի ամենափոքր ընդհանուր բամապատիկը/

08.02.2021

Թեմա՝ Ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկ

Այն բնական թիվը, որը տրված բնական թվերից յուրաքանչյուրի բազմապատիկ է, կոչվում է այդ թվերի ընդհանուր բազմապատիկ:

Տրված բնական թվերի ընդհանուր բազմապատիկներից ամենափոքրը կոչվում է այդ թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկ:

Օր. [6, 8] = 24

Կարդում ենք այսպես՝ 6 և 8 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը 24-ն է:

Առաջադրանքներ

  1. Գտե՛ք 35 և 50 թվերի այն բոլոր ընդհանուր բազմապատիկները, որոնք փոքր են 500-ից:
  2. Գտե՛ք տրված թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը:
  • 24 և 6
  • 55 և 15
  • 90 և 70
  • 132 և 68
  • 65 և 39
  • 1 և 1000
  1. Գտե՛ք այն երկու թվերը, որոնց ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը նրանց արտադարյալն է
  • 17, 10, 34
  • 20, 39, 42
  • 12, 26, 55
  1. Ունենք 8 սմ 2 մմ և 5 սմ 1 մմ կողմերով ուղղանկյուն և 6 սմ 7 մմ կողմով քառակուսի: Ուղղանկյա՞ն պարագիծն է ավելի մեծ, թե՞ քառակուսունը:

05.02.2021

Թեմա՝ Ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար

Այն բնական թիվը, որը տրված բնական թվերից յուրաքանչյուրի բաժանարար է, կոչվում է նրանց ընդհանուր բաժանարար:

Տրված բնական թվերի ընդհանուր բաժանարարներից ամենամեծը կոչվում է նրանց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար:

  1. Գտե՛ք հետևյալ թվերի բոլոր ընդհանուր բաժանարարները.
  • 14 և 58
  • 12 և 32
  • 17 և 25
  1. Գտե՛ք տրված թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
  • 55 և 33
  • 64 և 42
  • 27 և 45
  1. Ընտրե՛ք այն երկու թվերը, որոնց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը 1-ն է.
  • 110, 16, 25
  • 35, 49, 55
  • 32, 81, 108
  1. Հարթության վրա տարված են երկու ուղիղներ: Քանի՞ հատման կետ կարող են նրանք ունենալ: Իսկ քանի՞ հատման կետ կարող է լինել, եթե տարված լինեն իրար հատող երեք ուղիղներ:

04.02.2021

Թեմա՝ Թվերի բաժանելիությունը 3-ի, 9-ի և 4-ի

3-ի բաժանման հայտանիշը

Բնական թիվը բաժանվում է 3 —ի այն և միայն այն դեպքումերբ 3 —ի է բաժանվում նրա կարգային թվանշանների գումարը

Օրինակ՝71445 թիվը բաժանվում է 3 -ի, քանի որ, նրա թվանշանների 7+1+4+4+5=21 գումարը բաժանվում է 3 -ի:

Բնական թիվը բաժանվում է 9-իմիայն այն դեպքում, երբ 9-ի է բաժանվում նրա կարգային թվանշանների գումարը: 

Օրինակ՝ 747 թիվը բաժանվում է 9-ի, քանի որ նրա թվանշանների 7+4+7=18 գումարը բաժանվում է 9-ի:Նման ձևով դիտարկում ենք 3-ի բաժանելիության հարցը:

Եթե առնվազն երկու նիշ ունեցող թվի վերջին երկու թվանշանները 0-ներ են կամ կազմում են 4-ի բաժանվող թիվ, ապա թիվը բաժանվում է 4-ի:  

47396 թիվը բաժանվում է 4-ի, քանի որ՝ թվի վերջին երկու թվանշանները կազմում են 96 թիվը, որը բաժանվում է 4-ի: Իրոք, եթե թիվը ներկայացնենք 47396=473⋅100+96 տեսքով, ապա կարելի է եզրակացնել, որ յուրաքանչյուր գումարելի բաժանվում է 4-ի: Ուրեմն՝ 4-ի բաժանվում է նաև գումարը:

 Առաջադրանքներ

  1. 83, 12, 65, 129, 1025, 8372, 6534, 5355, 893, 91917, 65382, 56574, 63, 25, 567, 828, 15, 32, 100, 14, 124, 266, 348, 5000, 301 թվերից սյունակաձև առանձանցրեք նրանք, որոնք բաժանվում են կամ 3-ի, կամ 9-ի, կամ 4-ի, կամ ոչ մեկին:
  2. Երկու զամբյուղներում կա 120 ձու: Եթե առաջին զամբյուղից երկրորդի մեջ դնենք 15 ձու, իսկ երկրորդից առաջինի մեջ 5 ձու, ապա երկուզամբյուղներում հավասար քանակներով ձվեր կլինեն: Քանի՞ ձու կա զամյուղներից յուրաքանչյուրում:
  3. Գետի հոսանքի արագությունը 2 կմ/ժ է: Նրա ափին գտնվող երկու նավամատույցների հեռավորությունը 80 կմ է: Որքա՞ն ժամանակում նավակը կգնա մի նավամատույցից մյուսը և կվերադառնա, եթե նավակի արագությունը չհոսող ջրում 18 կմ/ժ:

02.02.2021

Թեմա՝ Բաժանելիության հայտանիշներ

Թվերի բաժանելիությունը 10-ի, 5-ի և 2-ի

  1. Կատարե՛ք գործողությունները

(228: 19 + 910) x (728 : 182 + 85) =

(1163 — 825 : 33) x (3444 : 12 + 78) =

  1. Գտե՛ք առաջին յոթ բնական թվերը, որոնք 3-ի բաժանելիս ստացվում է 2 մնացորդ:
  2. Ծաղկեփնջում 50 կարմիր ու սպիտակ վարդեր կան, ընդ որում կարմիր վարդերը 4 անգամ շատ են սպիտակ վարդերից: Քանի՞ սպիտակ վարդ կա ծաղկեփնջում:
  3. 14, 520, 147, 185, 210, 589, 25660, 25587, 25470, 2588, 14, 1476, 1745, 120 հետևյալ թվերից առանձնացրեք նրանք որոնք առանց մնացորդի բաժանվում են և՛ 10-իմ, և՛ 5-ի, և՛ 2-ի:
  4. Ճամփորդը հեծանիվով 12 ժամում անցավ որոշ ճանապարհ: Որքա՞ն ժամանակում նա կանցնի այդ նույն ճանապարհը մեքենայով, եթե մեքենայի արագությունը հեծանիվի արագությունից երկու անգամ մեծ է:
  5. Քանի՞ անգամ կփոքրանա խորանարդի ծավալը, եթե նրա կողը փոքրացվի երկու անգամ:

01.02.2021

Թեմա՝ Բաժանելիության հայտանիշներ

Թվերի բաժանելիությունը 10-ի, 5-ի և 2-ի

  1. Առանց բաժանում կատարելու գտե՛ք 10, 205, 360, 537, 896, 1259 թվերի 10-ի բաժանելիս ստացվող մնացորդը:
  2. Առանց բաժանում կատարելու գտե՛ք 76, 83, 245, 189, 800, 384, 554 թվերը 5-ի բաժանելիս ստացվող մնացորդները:
  3. 4, 59, 28, 896, 562, 10002, 569, 568, 380046, 235, 56689 թվերը բաժանե՛ք երկու խմբի՝ զույգ և կենտ թվեր:
  4. Ձմեռ պապը երեխաներից ամեն մեկին մի նվեր տվեց, որի մեջ կար այնքան կոնֆետ, որքան որ այդ երեխայի տարիքն էր: Քանի՞ կոնֆետ բաժանեց Ձմեռ պապը, եթե այդտեղ կային 9 երեխաներ, որոնցից բոլորի տարիքները տարբեր էին, ընդ որում ամենակրտսերը 6 տարրեկան էր, իսկ ամենաավագը՝ 14:

15.12.2020

  1. Հաշվել խորանարդի ծավալը, եթե բոլոր կողերի երկարությունների գումարը 144 է:
  2. Առաջին ղղանկյունանիստի ծավալը 80 մ քառակուսի է, իսկ երկրորդ ուղղանկյունանիստի ծավալը 100 մ քառակուսի: Որքա՞նով են նրանց բարձրությունները տարբերվում, եթե ուղղանկյունանիստի հատակի մակերեսը 20 մ քառակուսի է:
  3.  Որքա՞ն է ամենամեծ երկնիշ թվի և ամենափոքր եռանիշ թվի տարբերությունը:
  4.  Հաշվել այն խորանարդի ծավալը, որի կողմը 20 սմ: Ծավալը արտահայտել լիտրերով, հիշելով որ 1000 սմ խոր= 1 լիտր:
  5. Սովորողները որոշեցին գնալ Ջերմուկ հանգստանալու: Նրանք 100 հոգի էին և պետք է վարձակալեին 18 և 14 տեղանոց ավտոբուսներ: Որից քանի՞ հատ պատվիրեցին, եթե գիտենք որ նրանց ընդհանուր թիվը 6 էր:

14.12.2020

  1. Գտե՛ք ուղղանկյունանիստի ծավալը, եթե նրա կողմերն են՝
  • 7 սմ, 11 սմ, 3 սմ
  • 2 մ, 5 դմ, 10 սմ
  • 4 դմ, 7 դմ, 12 դմ

2. Ո՞ր ուղղանկյունանիստի ծավալն է ավելի մեծ՝ 17 սմ, 15 սմ, 14 սմ կողմեր ունեցողի՞նը, թե՞ 11 սմ, 23 սմ, 10 սմ:

3. Արտահայտե՛ք խորանարդ դեցիմետրերով.

343000 սմ խոր.

17280000 սմ խոր.

4. Հաշվե՛ք

  • 3551 : 67 — 2236 : 43 — 1 : 1
  • 5994 : 74 + 10010 : 182 — 87
  • 5952 : 93 + 20808 : 18 — 109

5. Գտե՛ք խորանարդի մակերևույթի մակերեսը (բոլոր նիստերի մակերեսների գումարը), եթե նրա կողմը 5 սմ:

10.12.2020

  1. Քանի՞ նիստ, կող, գագաթ ունի ուղղանկյունանիստը: Բերեք առարկաների օրինակներ, որոնք ունեն ուղղանկյունանիստի տեսք:
  2. Ի՞նչ է խորանարդը: Ո՞ր առարկաներնն ունեն խորանարդի տեսք:
  3. Ուղղանկյուննաիստի երկարությունը 10 սմ է, լայնությունը՝ 8, բարձրությունը՝ 14: Հաշվե՛ք ուղղանկյունանիստի նիստերի պարագծերը:
  4. Խորանարդի բոլոր նիստերի մակերեսների գումարը 216 սմ քառ. Է: Հաշվե՛ք ուղղանկյունանիստի նիստերի պարագծերը:

08.12.2020

  1. Հաշվել այն ուղղանկյան մակերեսը, որի երկարությունը 16սմ է, իսկ լայնությունը 4 անգամ փոքր է երկարությունից:
  2. Ունենք երկու ուղղանկյուններ, որոնց մակերեսները հավասար են: Առաջին ուղղանկայն երկարությունը 14սմ է, իսկ լայնությունը 4սմ: Մյուս ուղղանկյան լայնությունը 7սմ: Գտնել երկրորդ ուղղանկյան երկարությունը:
  3. Ինչքա՞ն է այն հավասարակողմ հնգակյան կողմը, որի պարագիծը հավասար է այն ուղղանկյան մակերեսին, որի երկարությունը 4սմ է, իսկ լայնությունը 10սմ:

07.12.2020

Թեմա՝ կրկնություն

  1. Քանի՞ աստիճան է ուղիղ անկյունը։ Իսկ փռվա՞ծ անկյունը։ Գծեք ուղիղ և փռված անյուններ։
  2. Ո՞ր թվերն են կոչվում բազմանիշ թվեր: Բե՛ր բազմանիշ թվերի օրինակներ:
  3. Որոնք են անհավասարության նշանները: Համեմատի՛ր թվերը:
  • 1400 և 12450
  • 56999 և 56909
  1. Գտե՛ք ամենամեծ եռանիշ թվի և ամենափոքր քառանիշ թվի գումարը:
  2. Կատարի՛ր մնացորդով բաժանում.
  • 154 : 8 =
  • 53 : 7 =
  1. Հաշվե՛ք
  • 8 մ 3 սմ 1 մ + 20 սմ 9 մմ =
  • 8 ժ 30 վ – 5 ժ 15 վ =
  1. AC հատվածի երկարությունը 6սմ 7մմ է, BC հատվածինը՝ 8 սմ 4 մմ: Գտի՛ր AB հատվածի երկարությունը միլիմետրերով:
  2. Խանութ են բերել 1200 կգ ձավար : 1000 կգ ձավարը պարկերում է, իսկ մնացածը՝ արկղերի մեջ՝ յուրաքանչյուրում 10 կգ : Ձավարով լի քանի՞ արկղ են բերել խանութ:
  3. Չորս անոթներում կա 38 լ եգիպտացորենի ձեթ: Առաջին անոթում կա 10 լ ձեթ, երկրորդում՝ 5 անգամ պակաս, քան առաջինում, իսկ մյուս երկուսում եղած ձեթի քանակություններն իրար հավասար են: Քանի՞ լիտր ձեթ կա անոթներից յուրաքանչյուրում:

17.11.2020

  1. Բերեք շրջանաձև առարկաների օրինակներ։
  • Գծեք մի շրջանագիծ, որի շառավիղը 4 սմ է։ Ինչի՞ է հավասար այդ շրջանագծի տրամագիծը։
  • Գծեք մի շրջանագիծ, որի տրամագիծը 10սմ է։ Ինչի՞ է հավասար այդ շրջանագծի շառավիղը ։
  • Ուղիղը հատում է շրջանագիծը A և B կետերում։ Ի՞նչ կետով պետք է անցնի այդ ուղիղը, որպեսզի AB հատվածն ունենա հնարավոր ամենամեծ երկարությունը։
  • Որտե՞ղ է գտնվում այն կետը, որի հեռավորությունը շրջանագծի կենտրոնից հավասար է շրջանագծի շառավղին։
  • Գծեք մի շրջանագիծ, նրա վրա նշեք մի կետ և այդ կետից տարե՛ք տրամագիծ, շառավիղ և լար։ Համեմատե՛ք դրանք։ Ո՞րն է դրանցից ամենաերկարը, իսկ ո՞րը ամենակարճը։
  • 2 շրջանագծի կենտրոնների հեռավորությունը 10սմ է։ Շրջանագծերի շառավիղներն են՝ 2սմ և 5սմ։ Կհատվե՞ն արդյոք այդ շրջանագծերը։
  • 2 շրջանագծի կենտրոնների հեռավորությունը 10սմ է։ Շրջանագծերի շառավիղներն են՝ 4սմ և 7սմ։ Կհատվե՞ն արդյոք այդ շրջանագծերը։
  • Գծե՛ք մի շրջանագիծ։ Ապա տարե՛ք 3 ուղիղ այնպես, որ 1-ինը չհատի շրջանագիծը, 2-րդը շրջանագծի հետ ունենա 1 ընդհանուր կետ, իսկ 3-րդը՝ 2 ընդհանուր կետ։

10․ Գծե՛ք 4սմ շառավղով մի շրջանագիծ։ Դրա մեջ նշե՛ք մի A կետ, իսկ նրանից դուրս՝ մի B կետ։ Համեմատե՛ք շրջանի կենտրոնից այդ կետերի ունեցած հեռավորությունները շրջանի շառավղի հետ։ AB հատվածը կհատի՞ արդյոք շրջանագիծը։

16.11.2020

Թեմա՝ Սանդղակներ և կոորդինատային ճառագայթ

Առաջադրանքները և դասի նյութը տես այստեղ

12.11.2020

 10.11.2020
1. Գծե՛ք AB հատված և նշե՛ք որևէ 3 կետ, որոնք գտնվում են այդ հատվածի վրա, և որևե 4 կետ, որոնք այդ հատվածի վրա չեն գտնվում:
2. Գծե՛ք այնպիսի MN և KL հատվածներ, որոնք բավարարեն հետևյալ պայմաններին.
|MN| = 3 սմ 7 մմ
|KL| = 5 սմ 2 մմ
3. Պարզե՛ք, թե ճիշտ է արդյոք անհավասարությունը
564 + 893 > 4808 – 3291
25614 – 586 < 36442 – 4239
18000 – 16297 – 831 > 29077 – 25888
43508-39233 < 56727 + 2035 — 50444
4. Երկու մարդկանց հասակների գումարը 3 մ 50 սմ է: Նրանցից մեկի հասակը մյուսի հասակից մեծ է 10 սմ-ով: Որքա՞ն է նրանիցից յուրաքանչյուրի հասակը:

09.11.2020
Թեմա՝ Բաժանման հաշվեկանոնը և նրա բացատրությունըСкачать
Կատարե՛ք բաժանում
14840 : 140 =
32334 : 317 =
123372 : 596 =
62575 : 25 =
4732994 : 47 =
169169 : 13 =
Գտե՛ք բաժանման թերի քանորդը.
27: 14 =
51 : 27 =
Կատարե՛ք գործողությունները
(263424 : 168) : 7 =
(193260 : 77) : 5 =
(705222 : 63) : 58 =


27-30.10.2020
Թեմա՝ Բաժանման հաշվեկանոնը և նրա բացատրությունը
  1. Կատարե՛ք բաժանում՝ բաժանելին ներկայացնելով բաժանարարին բաժանվող թվերի գումարի տեսքով.
  • օր. 105 : 5 =100:5+5:5=20+1=21
  • 837 : 9 =
  • 180 : 15 =
  1. Կատարե՛ք բաժանում.
  • 8610 : 123 =
  • 10375 : 83 =
  • 95918 : 398 =
  1. Կատարե՛ք բաժանում՝ բաժանելին ներկայացնելով բաժանարարին բաժանվող թվերի գումարի տեսքով.
  • 10924 : 18 =
  • 81216 : 27 =
  • 76342 : 38 =
  • 80048 : 16 =
  1. Լարի առաջին կտորը երկրորդից երկար է 6 անգամ, իսկ երկրորդ կտորը երրորդից կարճ է 4 անգամ: Որքա՞ն է այդ լարերի երկարությունների գումարը, եթե երրորդ լարի երկարությունը 96 մ է:

Թվային արտահայտություններ

  1. Հաշվե՛ք թվային արտահայտության արժեքը.
    1. (379 + 621) : 125 + (94 — 31) x 8 =
    2. (32 x 5) x 4 + (600 : 100) : 3=
  2. Կազմե՛ք թվային արտահայտություն և հաշվե՛ք նրա արժեքը. 28 և 81 թվերի արտադրյալը՝ բաժանած 212 և 149 թվերի տարբերությունը
    1. 112 և 14 թվերի քանորդը՝ բազմապատկած 901 և 876 թվերի տարբերությամբ:
  3. Առաջադրանքը գրի՛ առեք թվային արտահայտության տեսքով, այնուհետև հաշվե՛ք նրա արժեքը.
    1. Յոթանասունի և երեսունչորսի տարբերությունը փոքրացնել երեք անգամ
    2. Քառասունչորսի և տսանմեկի քանորդը մեծացնել հարյուր երեսուներկու անգամ

15-23.10.2020

Թեմա՝ Բազմապատկման հաշվեկանոնը և նրա բացատրությունը

  1. Գտե՛ք արտադրյալը
  • 189 x 563 =
  • 567 x 1239 =
  • 9584 x 657 =
  • Բազմապատկե՛ք հետևյալ թվերը.
  • 1172 x 9008 =
  • 376 x 40503=
  • Կատարե՛ք բազմապատկում
  • 1024 x 9648=
  • 5678 x 1234 =
  • 3000 x 1000 =
  • Առաջին հացթուխը, 4 ժամ աշխատելով, երկրորդից 20 հացով ավելի թխեց: 1 ժամում քանի՞ հաց է թխում առաջին հացթուխը, եթե երկրորդը 1 ժամում թխում է 10 հաց:

Թեմա՝ Բնական թվերի հանումը

  1. Գտե՛ք անհայտ թիվը, որը նշանակված աստղանիշով.
  • * + 40 = 57
  • 83 + * = 83
  • * + 0 = 90
  • Գտե՛ք աստղանիշով փոխարինված թիվը.
  • * — 305 = 198
  • * — 351 = 490
  • * — 351 = 784
  • Գտե՛ք այն թիվը, որն աստղանիշի տեղում գրելով կստանք հավասարություն
  • 174 — * = 100
  • 346 — * = 223
  • 217 — * = 169

Թեմա՝ Բնական թվերի բաժանումը

  1. Կատարե՛ք բաժանում:
  • 105 : 5 =
  • 123 : 1 =
  • 1 : 1 =
    • Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն.
  • * : 1 = 247
  • * : 125 = 5
  • * : 71 = 0
    • Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն.
  • 24 : * = 4
  • 67 : * = 1
  • 203 : * = 203

13.10.2020

Թեմա՝ Բնական թվերի գումարման հաշվեկանոնը և նրա բացահայտումը

Աստղանիշը փոխարինե՛ք համապատասխան թվանշաններով, որպեսզի ստացվի հավասարություն

7 ** 63*5

+

43* *70*

———— ————

965 8018

3. Հայրը 65 տարեկան է, դուստրը՝ 41 տարեկան: Քանի՞ տարեկան էր հայրը, երբ դուստրը 16 տարեկան էր:

  1. Ի՞նչ թվանշաններ կարելի է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի ճիշտ հավասարություն.
  • *29 < 1*9
  • * < 1
  • 90918 > 9*9*9

12.10.2020

Թեմա՝ Բնական թվերի գումարման հաշվեկանոնը և նրա բացահայտումը

  1. Ներկայացրեք կարգային գումարելիների գումարի տեսքով և գումարե՛ք թվերը. ( 349 դ, ե, զ)
  • 2372 և 1007
  • 5941 և 3028
  • 63451 և 22547
  1. Հաշվե՛ք` օգտագործելով գումարման հաշվեկանոնը. ( 350 դ, ե, զ)
  • 93 725 + 698911=
  • 65417 + 41136=
  • 593795 + 89000397=
  1. Կատարե՛ք գումարում. ( 351 գ, է, ը, թ )
  • 3207 + 8034
  • 9999 + 1111
  • 23051 + 4158
  • 77528 + 19056

09.10.2020

Թեմա՝ Բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ

  1. Հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 25 x 2 + 25 x 3 + 25 x 5 =
  • 32 x 16 + 32 x 4 + 32 x 5 =
  1. Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն
  • 4 x 3 + 3 x * = 24
  • * x 8 + * x 7 = 60
  1. Սյունեն գրեց մի թիվ և բազմապատկեց այն 7-ով, ապա նույն թիվ բազմապատկեց 10-ով: Արդյունքները գումարելով նա ստացավ 85: Ո՞ր թվերն էր գրել Սյունեն:

08.10.2020

Թեմա՝ Բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ

  1. Օգտագործելով բաշխական օրենքը՝ հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 130 x 78 + 70 x 78
  • 388 x 99 + 12 x 99
  • 657 x 33 + 657 x 67
  1. Արտադրիչներից մեկը ներկայացնելով որպես երկու թվերի գումար՝ հաշվումները կատարե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 4 x 25
  • 11 x 36
  • 5 x 92
  1. Կատարե՛ք գործողությունները օգտագործելով օգտագործելով բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ
  • 66 x 432 + 66 x 97
  • 73 x 205 + 73 x 56

06.10.2020

Թեմա՝ Բազմապատկման զուգորդական օրենք

  1. Ստուգե՛ք հավասարությունը.
  • 11 x (8 x 9) = (11 x 8) x 9
  • 27 x ( 5 x 6 ) = ( 27 x 5 ) x 6
  1. Օգտվելով բազմապատկման զուգորդական օրենքից հաշվեք առավել հարմար եղանակով.
  • 38 x 24 x 5 =
  • 72 x 6 x 0
  • 15 x 4 x 11
  1. Օգտագործելով բազմապատկման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 11 x 2 x 30 x 5
  • 6 x 4 x 5 x 6
  • 17 x 8 x 4 x 5

05.10.2020

Թեմա՝ Բազմապատկման տեղափոխական օրենք

  1. Հաշվիր օգտվելով բազմապատկման տեղափոխական հատկությունից

Ա. 50 x 42 x 40=

Բ. 40 x 48 x 25=

Գ. 40 x 70 x 50=

  1. Հաշվիր արտահայտության արժեքը, եթե a=80, b=50

a x 2 x 90 x b=

3. Երկու ընկեր խանութ գնացին: Երկուսն էլ պիտի գնեին 5-ական կիլոգրամ բրինձ և 4-ական կլոգրամ մակարոն: Առաջինը նախ գնեց բրինձը, ապա մակարոնը, իսկ երկրորդը ընդհակառակը: Ճի՞շտ է արդյոք, որ ընկերները գնումների համար ծախսեցին միևնույն գումարը: Պատասխանը հիմնավորե՛ք:

02.10.2020

Թեմա՝ Բնական թվերի բազմապատկումը

  1. Ի՞նչ են կոչվում բազմապատկվող թվերը և ի՞նչ է կոչվում արդյունքը:
  2. Հաշվե՛ք գումարը փոխարինելով բազմապատկումով.
  • 12 + 12 + 12 + 12 + 12 +12 =
  • 47892 + 47892 + 47892 + 47892
  1. Երկու թվերի արտադրյալը հավասար է 0-ի: Ի՞նչ կարելի է ասել այդ թվերի մասին:
  2. Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի ճիշտ հավասարություն.
  • 10 x * = 100
  • 1300 = 10 x *
  • 27= * x 9

29.09.2020

Թեմա՝ Գումարման զուգորդական օրենք

  1. Օգտվելով գումարման զուգորդական օրենքից՝ հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 57+60+40
  • 101+999+1001
  • 333+6667+1992
  1. Կրառելքվ գումարման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները՝ հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 654+17+346+250+750
  • 2059+2311+441+689+14
  1. Ինչպե՞ս կփոխվի երկու գումարելիների գումարը, եթե նրանցից մեկը մեծացնենք 38-ով, իսկ մյուսը՝ 83-ով:
  2. Առաջին գրքում կա 256 էջ, երկրորդում՝ 80 էջով ավելի, իսկ երրոդրում՝ երկրորդից 112 էջով ավելի: Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում:

28.09.2020

Թեմա՝ Բնական թվերի գումարումը. Գումարման տեղափոխական օրենք

  1. Եթե թիվը գումարենք ինքն իրեն և ավելացնենք 15, կստանանք 137: Ո՞րն է այդ թիվը:
  2. Աղջիկը 2 տարեկան է: Հայրիկը նրանից մեծ է 30 տարով: Քանի՞ անգամ է հայրը մեծ աղջկանից: Հայրն աղջկանից քանի՞ անգամ մեծ կլինի 4 տարի անց:
  3. Հաշվիր արտահայտության արժեքը.

Ա) 3265:5+(9324-8872)x7

Բ) 3264 : ( 160 : 20) : 8

  • Գործվածքի    ՝ 36 մ երկարություն ունեցող կտորից կարել են 12 միանման թիկնոց: Քանի՞ մետր գործվածք է անհրաժեշտ 15 այդպիսի թիկնոց կարելու համար:
  • Մեքենան առաջին օրն անցել է 115 կմ, երկրորդ օրը՝ 15 կմ-ով ավելի: Երրորդ օրը մքենան անցել է 10 կմ-ով ավելի քան առաջին երկու օրում: Ընդամենը քանի՞ կմ է անցել մեքենան երեք օրում:

25.09.2020

Թեմա՝ Մեկը և զրոն յուրահատուկ թվեր են

  1. Կատարե՛ք գործողությունները.

Ա. (45:9-24:6) x 1 + 2×1=

Բ.(1+1):1+1:(3-2) + 4 x 1- 1 : 1

Գ. (25 -24) x (6-5)+1:1+(8-7) x 1

Դ. (453-452):(17-16) + 1 x 1=

  1. Գրեք այն ամենափոքր քառանիշ թիվը, որը չի փոխվում նրա գրառման մեջ թվանշանների ցանկացած տեղափոխության դեպքում:
  2. Կատարեք գործողությունները

(25-75:3) :2=

10 x (11-121:11)=

5-0+13×0-4×0=

  1. Բրուտը 1 օրում պատրաստում էր 5 կճուճ: Նոր չարխ տեղադրելուց հետո նա սկսեց 1 օրում 3 կճուճով ավելի պատրաստել: Քանի՞ կճուճ կպատրաստի բրուտը 7 օրում:

24.09.2020

Հաշիվ և թիվ. Բնական թվեր և նրանց համեմատումը

  1. Թվերը դասավորեք աճման կարգով

14, 27, 98, 12, 47,654, 24, 1478

  • Թվերը դասավորեք նվազման կարգով

478, 14, 14587, 25, 14, 147, 2005

  • Բերեք անհավասարությունների միքանի օրինակներ

Օր. 14 > 7, 154 < 178

  • Համեմատե՛ք թվերը

147 և 158

174 և 478

25 և 52

147899 և 455567

  • Աշակերտը կարդալով օրական 10 էջ, 6 օրվա ընթացքում կարդացել է գրքի կեսը: Քանի՞ էջ կա գրքում:

22-23. 09. 2020

15-18 .09. 2020

Սիրելի սովորողնե՛ր, շնորհավարում եմ նոր ուսումնական տարին սկսելու կապակցությամբ: Ցանկանում եմ արդյունավետ, հետաքրքիր աշխատանք և ուսուցում:

Յուրաքանչյուրդ ձեր բլոգներում ստեղծեք Մաթեմատիկա էջ և բաժին: Այնտեղ տեղադրեք ձեր դասարանային ու ինքնուրույն առաջադրանքները: Ինքնուրույն առաջադրանքները հրապարակվելու են յուրաքանչյուր շաբաթվա սկզբին, որոնք պետք է կատարեք տվյալ շաբաթ և վերջում ուղարկեք հղումները:

Սեպտեմբերի 15.09-18-09

  1. Ստուգի՛ր՝ ճիշտ է արդյոք կատարվել բաժանումը:
  2. 203 : 5 = 40 ( 3 մն. )
  3. 203 : 5 = 4 ( 3 մն.)
  4. 203 : 10 = 20 ( 3 մն. )
    1. Ընտրի՛ր այն արտահայտությունները, որոնց արժեքը պատիկ է 2-ի:
  5. 326 + 24
  6. 1562 – 28
  7. 1575 – 24 – 24
  8. 2 x 277 – 211
    1. Արտահայտի՛ր նշված միավորներով
  9. 67 դմ = * մ * դմ
  10. 6734 մ = * կմ * մ
  11. 6005 մլ = * լ * մլ
  12. 2304 մլ = * լ * մլ
  13. 725 ր = * ժ * ր
  14. 3601 ր = * ժ * ր
    1. Ուղղանկյան երկարությունը 17սմ է։ Հաշվի՛ր ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը եթե նրա լայնությունը 3 սմ-ով կարճ է երկարությունից։
    1. Ունենք 645 թիվը, եթե այդ թվին ձախից կցագրենք 3 թիվը, ապա նոր ստացված թիվը ինչքանո՞վ մեծ կլինի նախորդից:
    1. Ավտոմեքենան քանի՞ կիլոմետր կանցնի 4 ժամում, եթե նա շարժվի հաստատուն՝ 70 կմ/ժ արագությամբ:
    1. Ավտոմեքենան 80 կմ/ժ արագությամբ A քաղաքից մեկնեց 400 կմ հեռավորության վրա գտնվող B քաղաքը: A քաղաքից դուրս գալուց 3 ժ հետո որքա՞ն կլինի նրա հեռավորությունը B քաղաքից:
    1. Գտի՛ր նշված թվի մասը
  15. 162-ի 1/9 մասը
  16. 2000-ի 1/10 մասը
  17. 420 դրամի 1/6 մասը
  18. 21 ժ-ի 1/3 մասը
  19. 360 լ-ի 1/12 մասը
  20. 480 կմ-ի 1/16 մասը
    1. Կատարե՛ք կոտորակների հանում:
  21. 63/15 – 48/15
  22. 100/19 – 31/19
  23. 8/7 – 1
  24. 10/197 – 4/197
    1. Անկանոն կոտորակից նույն հայտարարն ունեցող ի՞նչ կանոնավոր կոտորակ պետք է հանել, որպեսզի պատասխանը բնական թիվ լինի.
  25. 10/3
  26. 29/7
  27. 62/11